Subject: FW: Ettepanek seaduse ja määruse muutmiseks
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: "SM Info" <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Oct 2024 09:41:59 +0300

From: Riina Sikkut - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Thursday, October 17, 2024 9:07 AM
To: Rasmus Sinivee - SOM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Anette Mäletjärv - SOM
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Ettepanek seaduse ja määruse muutmiseks

From: Kristjan Pomm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 16, 2024 10:25 PM
To: Riina Sikkut - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Maarjo Mändmaa - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Anniki Lai - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Nele Nisu - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Ebe
Sarapuu - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Helen
Tralla - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ettepanek seaduse ja määruse muutmiseks

Sotsiaalministeeriumile

Ettepanekud kunstliku viljastamise ja embrüokaitse seaduse ning ministri
määruse raku-, koe- ja elundidoonori valimise kriteeriumid, rakkude,
kudede või elundi annetamist välistavate asjaolude loetelu, doonorile
ettenähtud kohustuslike laboratoorsete uuringute loetelu ning uuringute
tegemise tingimused ja kord muutmiseks.

Kunstliku viljastamise ja embrüokaitse seaduse (KVEKS) viimane redaktsioon
jõustus käesoleva aasta 1. jaanuarist. Seadusemuudatus  koostati
abieluvõrdsust kehtestava perekonnaseaduse muutmise raames ning viidi läbi
kiirendatud korras, mille tõttu viljatusraviga seotud ekspertide kaasamine
ja nende arvamusega arvestamine seadusemuudatuste koostamisel oli
ebapiisav.

Eesti Viljatusravi ja Embrüoloogia Selts (EVES) on vaadanud üle KVEKS
kehtiva redaktsiooni ja teeme omalt poolt parandusettepanekud, et
täpsustada nii uue redaktsiooniga jõustunud sätteid kui ajakohastada ka
seadust tervikuna.

Samuti teeme ettepaneku ajakohastada ministri määrust raku-, koe- ja
elundidoonori valimise kriteeriumid, rakkude, kudede või elundi annetamist
välistavate asjaolude loetelu, doonorile ettenähtud kohustuslike
laboratoorsete uuringute loetelu ning uuringute tegemise tingimused ja
kord.

Esitatud parandusettepanekud on esitatud markeerituna, lisatud
dokumentides

Head koostööd soovides,

Eesti Viljatusravi ja Embrüoloogia Seltsi juhatus

Kontakt: Kristjan Pomm, juhatuse liige, meestearst,
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

[email-masked] <mailto:[email-masked]>